d&b

Del det du har, bruk det du får

Velkommen til del og bruk-nettverket!
Det er veldig hyggelig om du kort introduserer deg selv - hvor holder du til, hvilket skoleslag arbeider du i/med, hva håper du å få ut av å delta i dette nettverket? Har du spesielle interesser eller kompetanse som andre kan få glede av? Det er naturligvis ingen forutsetning for å kunne være med, her er du like velkommen uansett om du kan mye eller lite fra før. Det er også veldig fint om du legger inn et bilde av deg selv på profilsiden din - det kan være så flatterende og/eller likt som du selv synes er komfortabelt, men alt er bedre enn standardbildene :) Det er nemlig mye lettere for de fleste å forholde seg til individer enn en masse ensartede blå hoder. Legg til ditt bidrag i boksen under.

Til våre "gamle" medlemmer som vil lese hva nykommerne skriver:
Dessverre går det ikke an å legge de nyeste svarene øverst i diskusjoner, men dersom du går til siste side (link nederst på denne siden), så finner du nok frem likevel!

Merker: introduksjon

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei!
Jeg heter Rebekka og jobber som kontaktlærer i 1. klasse på Gystadmarka barneskole på Jessheim. Det er en målstyrt skole der kommunikologi gjennomsyrer det vi gjør. Matematikk er nærmest mitt hjerte. Jeg har vært så heldig å få lov til å være med på mye for å heve matematikkompetansen i Oslo og Ullensaker kommuner. Akkurat nå jobber jeg på et prosjekt i Øvre Romerike, der vi lager en plan for kompetanseheving i kommunene.
I bloggen min finnest det lite faglig, bare strikking og scrapping, men leker med tanken om en ressursside i matematikk og andre skoleting.

Svar på dette

Hei!
Jeg heter Jarle Osmund Vågen, jobber som it-ansvarlig på Hjalmar Johansen vgs. Er ikke pedagog, men er interessert i temaene her allikevel. Spesielt interessert i drifting av nett og maskiner.

Svar på dette

Heisann!
Jeg heter Tor Ivar Skilbred og jobber som kontaktlærer i 8. klasse ved Gimsøy skole i Skien. I tillegg til dette er jeg også IKT-ansvarlig på "bruket". I det daglige ser jeg at elevene bruker mye IKT, men det kan vel diskuteres hvor "nyttig" mye av det de holder på med er... Jeg er av den oppfatning at ingen bør sitte på hver sin tue og finne opp kruttet. Hvorfor ikke dele litt? Jeg håper å få og bidra med tips som kan gjøre den digitale skolehverdagen enklere og mer matnyttig:)
Mvh Tor Ivar

Svar på dette

Hei
Jostein Hassel her, sent utdannet (Gjorde mye rart før jeg fikk 30 års panikk og skaffet meg en utdannelse, som jeg til min store overraskelse faktisk ville ha) ungdomskolelærer som endte opp med å bli 50% IKT ansvarlig ved min gamle skole (Jordal Ungdomskole i Oslo) Er for tiden 1 års student Ved Masterstudiet i IKT og Læring ved HSH, og bor temporært i Nederland. Hr ny pc så det eneste bildet jeg hadde liggende var et av Pippin, som jeg nettopp er blitt "pappa" for. Når jeg ikke bor i Nederland så bor jeg i et Hus i Nannestad komune, og regner med å flytte hjem i igjen i 2010

Svar på dette

Jeg heddder Anders Raun og jeg arbejder på EMU - Danmarks Undervisningsportal. Lidt om EMU: "EMUs overordnede formål er at udvikle og forbedre undervisningen ved at give skolerne en fælles indgang til de vigtigste ressourcer på internettet. EMU består af otte universer for de forskellige uddannelsesretninger og derudover ca. 70 websites, der alle kan kendes på den blå bjælke."
Se også http://www.emu.dk

EMU drives af UNI-C - Danmarks IT-center for Uddannelse og Forskning - der er en "styrelse" under det danske Undervisningsministerium.
Læs mere om UNI-C.

Jeg har meldt mig på her fordi jeg er interesseret i at se, hvordan et sådant "professionelt socialt netværk" fungerer i regi af ning. Hvordan der holdes liv i det, og hvordan debatterne kører osv.

Jeg arbejder i år primært som som redaktør på klimaprojekterne
Teachers' COP15 - http://teacherscop15.dk
Nordisk Klimadag - http://klimanorden.dk
Klimacup - http://klimacup.emu.dk/

Svar på dette

Jeg heter Anette Nielsen og underviser i fransk, historie, samfunnsøkonomi og samfunnsfag på Foss videregående skole i Oslo. Jeg har jobbet på Foss i 24 år inkludert en pause der jeg var hovedtillitsvalgt i Lærerforbundet Oslo. Jeg har i perioder helt siden 1985 også undervist i IKT, og er trygg på ny teknologi. Men er ikke av dem som tror mer data er løsningen på alt. Jeg har ingen spesielle forventninger til nettverket, ble med etter et tips på kurs på skolen. Er kontaktlærer og liker veldig godt å jobbe med ungdom og følge deres utvikling:-)
Jeg utveksler gjerne erfaringer om f.eks. eksamen og sensur.
Jeg har en nær tilknytning til Nord-Afrika og bistår gjerne fransklærere med tips der. Snakker fransk flytende pga. fransktalende venner. Er ellers et politisk engasjert menneske som er interessert i alt som rører seg i samfunnet:-)

Svar på dette

Jeg heter Arne og har begynt som faglærer på IKT service faget på Haugaland VGS. Kommer fra privat sektor der jeg har jobbet med IKT/svakstrøm/AV/personal/økonomi de siste 16 årene. Har spesialkompetanse innen faget AV teknikk! ( lyd og bilde), dette er ett fagfelt som blir mer og mer integrert med ren IT.

Ellers intressert i å lære meg på best mulig måte hvordan jeg skal lære fra meg.

Svar på dette

Hei!
Jeg heter Anne, har 7b på Odda barneskole og er tar DKL1NN(Digital Læring i Kompetanse1 nettbasert) dette skoleåret.
Jeg "fant" Ning i våres og har opprettet et lukket område for klassen min, først og fremst for å ha et "trygt" sted å legge bilder og videoer. Det har vært en stor suksess, noe jeg ser delogbruk også er blitt. Gleder meg til å snuse mer rundt og delta her.

Svar på dette

Hei.
Jeg heter Randi og jobber på en barneskole i Nittedal kommune.
I år tar jeg etterudanning på Høgskolen i Oslo. Faget heter Lesing og er litt enkelt forklart rettet mot tlrettelegging i lese- skriveopplæringen. Fra 1. klasse, men også de som sliter senere.
Høgskolen hadde lagt inn Wiki som link fordi vi skal bruke det i opplæringa. På høgskolen bruker vi Fronter, men på skolen har vi I`ts learning.
Veldig flott med et slikt forum som dette. Håper å finne litt inspirasjon både når det gjelder skole og jobb.

Svar på dette

Hei! Eg heiter Kari og jobbar som lærar i engelsk og spansk på Fusa Vidaregåande skule. Er fersk i læraryrket og syntes det er kjekt med ei side som dette der ein kan henta inspirasjon og koma i kontakt med andre i same yrke! :)

Svar på dette

Jeg heter Jorunn og er en allmennlærer på 36 år. Jeg tok utdanninga mi på HiO og var ferdig i 2002. Jeg har fordypning i matematikk og IKT og læring. I tillegg har jeg tatt et årsemne i norsk som andrespråk på deltid over flere år.
Jeg er kontaktlærer på 6. trinn på Seterbråten på Søndre Nordstrand hvor jeg underviser i det meste utenom musikk. Jeg er opptatt av å få orden rundt dataundervisninga, for det er ikke alltid lett å strukturere det på skolen vår. Datarom skal reserveres, timeplaner tilpasses, nettverk sjekkes, m.m.
Ellers er jeg alltid ute etter tips som gjør det enklere å lage spennende, mer tilpassa og engasjerende undervisningsopplegg. Som de fleste lærere jeg kjenner, er jeg veldig glad i jobben min, men synes det er mer enn ok å ha et privatliv i tillegg. Nye ideer som gjør at man kan spare tid uten at det går utover kvaliteten på oppleggene er alltid velkomne i min verden. Jeg har jobbet mye med Fronter, og sett på hvordan det kan brukes for å gjøre ulike nettressurser mer tilgjengelige for elevene.

Svar på dette

Kjekt å se deg her!

Svar på dette

RSS

Om

Ingunn Kjøl Wiig Ingunn Kjøl Wiig opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Notater

Andre oppgave: Deling av bokmerker

Laget av Guttorm Hveem 13 apr 2009 at 22.29. Sist oppdatert av Guttorm Hveem 13 apr.

Brukervennlige grupper

Laget av Svend Andreas Horgen 2 mar 2009 at 18.30. Sist oppdatert av Svend Andreas Horgen 2 mar.

Ferdig invitasjon til andre

Laget av Guttorm Hveem 13 feb 2009 at 14.57. Sist oppdatert av Guttorm Hveem 27 mai.

Første oppgave - utfordring

Laget av Guttorm Hveem 17 mar 2009 at 21.36. Sist oppdatert av Guttorm Hveem 17 mar.

Masterstudium i pedagogikk

Laget av Ingunn Kjøl Wiig 23 okt 2009 at 23.16. Sist oppdatert av Ingunn Kjøl Wiig 23 okt.

Nettverkets kjøreregler

Laget av Ingunn Kjøl Wiig 15 feb 2009 at 0.21. Sist oppdatert av Ingunn Kjøl Wiig 13 mai.

Praktisk informasjon om d&b

Laget av Ingunn Kjøl Wiig 2 feb 2009 at 13.06. Sist oppdatert av Ingunn Kjøl Wiig 4 aug.

© 2009   Laget av Ingunn Kjøl Wiig på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte