d&b

Del det du har, bruk det du får

Jeg gleder meg til torsdag!

For da skal elevene publisere det de har skrevet i Zoho, på hver sin wordpress konto!

Elevene i denne klassen bruker denne verktøyportalen, og vi bygger brukerkompetansen bit for bit.

Jobbingen med Zoho var en fryd denne uken! Teksbehandleren på www.zoho.com flyter som en drøm, lagrer stille undeveis, og ber kontant om filnavn og lagrer fila i samme interface! Helt glidende og uanstrengt!

På torsdag skal elevene legge den diktaten de skrev for å sjekke ut tilstanden når det gjelder direkte tale og hver - vært fenomenet, samt den tykke teksten om skolens drivhus, - ut som tre blogginnlegg på www.wordpress.com.

For å lære hva bloggsiter er, alle sammen. Noen bruker det allerede, men for de fleste blir det en ny erfaring.

Så kan jeg, som lærer, - gå inn å kommentere og veilede, og de foresatte kan se, - og bli med som kommentatorer om de vil!

Klart jeg gleder meg ! - dette kan jo bli en åpnet skole! :-)

Tom

Del Twitter

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Livet er herlig! Hurra - hurra! Verktøyportalen er fin - og Zoho funker som bare det - er blitt fan allerede! Tenker å prøve det ut i min klasse også - har allerede linket verktøyportalen din til dem! Supert tiltak!
Tenk om avisene ville skrive om entusiastene! Da ville de fått mange utrolig spennende historier!

Svar på dette

Zoho var nytt for meg, takk for tips. Og ja John Eivind, jeg er ikke mer enig.

Svar på dette

Kjempestilig! Det må jo være 10 ganger mer motiverende for elevene å skrive for et publikum på nettet en å skrive kun for læreren.

Hvor gamle er elevene dine?

Svar på dette

I denne omgangen 8-9 og 10, og - må jeg få tilføye: ikke akkurat elever som til nå har elsket skolen,da... :-)

Svar på dette

RSS

Notater

Andre oppgave: Deling av bokmerker

Laget av Guttorm Hveem 13 apr 2009 at 22.29. Sist oppdatert av Guttorm Hveem apr. 13, 2009.

Brukervennlige grupper

Laget av Svend Andreas Horgen 2 mar 2009 at 18.30. Sist oppdatert av Svend Andreas Horgen mar. 2, 2009.

Ferdig invitasjon til andre

Laget av Guttorm Hveem 13 feb 2009 at 14.57. Sist oppdatert av Guttorm Hveem mai. 27, 2009.

Første oppgave - utfordring

Laget av Guttorm Hveem 17 mar 2009 at 21.36. Sist oppdatert av Guttorm Hveem mar. 17, 2009.

Masterstudium i pedagogikk

Laget av Ingunn Kjøl Wiig 23 okt 2009 at 23.16. Sist oppdatert av Ingunn Kjøl Wiig okt. 23, 2009.

Nettverkets kjøreregler

Laget av Ingunn Kjøl Wiig 15 feb 2009 at 0.21. Sist oppdatert av Ingunn Kjøl Wiig mai. 13, 2009.

Praktisk informasjon om d&b

Laget av Ingunn Kjøl Wiig 2 feb 2009 at 13.06. Sist oppdatert av Ingunn Kjøl Wiig aug. 4, 2009.

© 2010   Laget av Ingunn Kjøl Wiig på Ning.   Opprett et Ning-nettverk!

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte